piątek, 26 stycznia 2018

Nowiutkie przestrone, prędkie i rewolucyjne tramwaje dla obywateli Krakowa.

Nowe przestrone, mocne również nowatorskie tramwaje dla mieszkańców Krakowa.

Idealne nowin dla pasażerów łodzkiej komunikacji miejskiej. W finale zakończono działania powiązane z prowadzącą się procedurą przetargową przy nieznane tramwaje. Podpisano kartę przy ich spowodowanie. Poniżej przesłana współcześnie informacja prasowa od konsorcjum firm Solaris i Stadler.


We wtorek, 16 stycznia 2018 Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie w obecności Prezydenta Krakowa podpisało z przedsiębiorstwa jednostek Solaris Bus & Coach SA także Stadler Polska Sp. z o.o. umowę ramową (obejmującą 50 tramwajów) wraz z normą realizacyjną centralnej fazy zamówienia obejmującej dostawę 35 tramwajów.

Nowe niskopodłogowe tramwaje będą przedstawiać długość 33,4 metra. Zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe wnętrza też nowoczesny styl informacji pasażerskiej mieszany z głosowego zapowiadania odpoczynków dodatkowo tablic wyświetlających trasę przejazdu. W wszelkim z tramwajów zostanie umieszczona specjalna platforma, jaka ułatwi wchodzenie i odchodzenie osobom niepełnosprawnym poruszającym się na samochodach. W sposobie będą jeszcze dane automaty biletowe, w jakich pasażerowie za bilet dadzą nie tylko monetami, natomiast dodatkowo kartą płatniczą. Z treścią o klientach telefonów dodatkowo smartfonów na poręczach zostaną zamontowane porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych. W drzwiach wagonów będzie chodził układ mienia pasażerów, umożliwiający pomiar liczby przewożonych istot i zidentyfikowanie tras, przy których przydatne jest np. zwiększenie częstotliwości kursów.

Nowe tramwaje będą były grubsze aniżeli aktualne istniałoby dotychczas drzwi – 1,4 m. To podejście pozwoli szybszą zmianę pasażerów na przystankach. Z zmian specjalna konstrukcja jezdna ram wózków zapewni zmniejszenie zużycia kół i torowiska, natomiast też wpłynie na zmniejszenie drgań emitowanych podczas jazdy, co zwiększy komfort podróżowania. Nowe tramwaje dzięki wdrożeniu awangardowych rozwiązań będą zapewniać bezpieczny przejazd. Każdy wagon będzie wyposażony w tak zwany. absorbery energii, które będą jasno łagodzić skutki kolizji spośród oryginalnymi samochodami.

Tramwaje będą czułe dla środowiska. Wykorzystany w nich zespół rekuperacji umożliwi wykorzystywanie energii wytwarzanej m.in. przy hamowaniu. Ergonomiczna kabina również lekki fotel dadzą z organizacji komfortowe warunki książce dla motorniczych.

Warto też podkreślić, iż dwa ostatnie tramwaje spośród bieżącej partii będą jako idealne w Krakowie zaopatrzone w nowatorski system, który przyjmie na jazdę z pojedynczym pantografem, bez brania z budowie trakcyjnej na składniku ok. 3 km (pozostałe wagony będą nosiły instalację umożliwiającą umieszczenie tego zbioru w perspektywie). To wyjaśnienie jest zapewnić jazdę tramwajom w losu, jeżeli nie będzie granice stosowania z budowie trakcyjnej (np. w momentu awarii budowy lub awarii w domu energetycznym).

Solaris Tramino był rozpatrywany w Krakowie w 2015 roku. Tu w czasie obsługi linii nr 1 w drogi Salwator - Wzgórza Krzesławickie. Ulica Dominikańska.


Wartość wszystkiego zamówienia 35 tramwajów to przynajmniej 314 mln złotych polskich, zaś dofinansowanie z Magazynu Operacyjnego Infrastruktura także Medium na biega 2014-2020 dla tej Inwestycji wyniesie prawie 125 mln zł.

- Podpisana transakcja na dostawę 35 tramwajów sprawia, że MPK SA otwiera właśnie realizację dziewiątego z zmianie projektu unijnego. Cena wszystkich unijnych projektów produkowanych poprzez krakowskiego przewoźnika stanowi aktualnie więcej 1,6 mld zł z czego około 1 mld to materiały uzyskane z unijnych funduszy – prowadził na podpisaniu umowy Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.

- Początek współpracy pomiędzy Solarisem zaś krakowskim MPK sięga 1997 roku. Więc więcej właśnie niesamowicie raduję się, że do warszawy Małopolski przybędą kolejne polskie pojazdy. Tym równocześnie będą ostatnie bliskie tramwaje

Pierwsze nowoczesne tramwaje winny dotrzeć do Krakowa na starcie 2020 rok. Cały kontrakt zgodnie z normą ma zostać dokonany w trzecim kwartale 2020 roku.

- Wybitnie się cieszymy, że łącznie z polskim Przyjacielem bedziemy wdrażać tenże ważny projekt. Jestem pozyskany, że nasze dobre, estetyczne także ekskluzywne tramwaje zaprojektowane bardzo dla miasta Krakowa będą doskonale służyły zarówno pasażerom jak plus przewoźnikowi

Realizacja tego układu umożliwi kontynuowanie procesu zrezygnowania z prądu wagonów tramwajowych z wybitną podłogą. Dzięki temu rozbuduje się liczba tramwajów niskopodłogowych, zaś tymże jedynym przestawi się dostępność i luksus jeżdżenia w Krakowie, szczególnie dla osób starszych, niepełnosprawnych oraz rodziców jeżdżących z malutkimi dziećmi.


Kluczowe dane techniczne tramwaju o nazwie Tramino Kraków:

Długość całkowita – 33,4 m
Szerokość pojazdu – 2,4 m
Liczba miejsc siedzących - 80
Całkowita pojemność samochodu – 227 (7 osób/m²).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz